Dag 4&5 - Even rustig aan

22 augustus 2021 - Castelnaud-la-Chapelle, Frankrijk

Daar was ik weer na een dagje rust, voor vandaag dag 4 & 5. Inmiddels is het alweer zondag op het moment dat ik dit schrijf, de tijd gaat hard!

Dag 4 was overdag niet al te spannend. ’S Avonds overigens wel, maar daar kom ik zo op.. Deze dag deden we alles zo’n beetje op het gemakje. Rustig ontbijtje, boodschapjes doen, boekje lezen, noem maar op. Het weer was weer eens een beetje matig namelijk. Afgelopen dagen werd het lekker weer rond de vierentwintig graden, maar net niet warm genoeg om echt de Dordogne op te zoeken (die rivier kom je zomaar onderkoeld uit, zo koud is het). Het hoogtepuntje van vandaag was eigenlijk boodschappen doen. En dan denk je misschien: boodschappen doen?

20210817_173127

Ja echt, want de supermarkt E’lecrerc (wat je eigenlijk gewoon uitspreekt als Leclerc, zoals de F1 rijder Charles Leclerc) hier is net alle mogelijke winkels in één. Je kan er echt alles kopen: van minion shirt tot 3 liter Bacardi. Het zou mij niet verbazen als je hier zelfs nog je uitvaart kan regelen. Het pand is torenhoog en de schappen eindeloos. Van één product kun je vaak tientallen soorten vinden of je vind er juist producten die nergens anders te vinden zijn. Het is echt een walhalla waarvan ik blij ben dat deze zich niet in Nederland gevestigd heeft: ik zou zo graag alles willen proberen dat gezond eten er niet meer zo in zou zitten. Ik raakte zelf vooral gefascineerd van alle sardientjes in blik die je hier kan kopen.

20210817_13411720210817_13413420210817_134816

Vis is vis… toch?

Avondeten was weer een BBQ zoals vorige dag. Mijn zussen en allebei hun vriend hadden wilde plannen om cocktails en mixdrankjes te maken. Een baco, Sex on the Beach en geloof ook een Cosmopolitan. Ik moet zeggen dat cocktails en mixdrankjes wel lekker waren, maar vooral mierzoet. Zelf vind ik frisse, niet al te zoete drankjes wel lekker, maar goed alcohol kan er altijd wel in. De rest van de avond werd er meer gedronken dan verwacht en je kan wel raden hoe dat verder gaat. Het was gezellig, maar de volgende dag was mijn maag toch niet zo blij met deze uit de hand gelopen avond :(.

Dag 5 was daarom een dagje om weer even bij te komen. In de ochtend was ik niet zo lekker, maar na het ontbijt ging dat wel weer. We besloten de stad dichtbij te bezoeken: Sarlat-La-Caneda. Een van de grotere steden hier in de buurt met veel architectuur dat nog helemaal teruggaat naar de riddertijd. Er zijn veel leuke winkeltjes, goede tentjes om lekker te eten, er zijn vaak shows van straatartiesten, er valt wat kunst te zien (punt voor mij) en de prijzen zijn lekker hoog (lees: toeristenstad). Het was in de stad best druk ondanks co-vid. Hier in Frankrijk merk ik dat er veel wordt gelet op mondkapjes maar afstand houden niet echt een ding is. Verder was op het moment dat ik foto’s & video’s wilde maken de opslag van mijn telefoon vol, dus kon niet veel van de stad opnemen. Hieronder de kiekjes die ik nog had genomen.

20210818_13262920210818_135448

Tot bij de volgende blog :)